Centrum pomocy

    Jak ustawić własne szablony wiadomości w e-sklepie?

    W naszym sklepie internetowym możesz dostosować treści wiadomości jakie są wysyłane (mailem) do klientów podczas realizacji ich zamówień. Służy do tego podstrona "Szablony wiadomości" w "Ustawieniach sklepu" w panelu sklepowym.



    Zaawansowany edytor treści


    Zarówno w szablonach jak i podczas zmiany statusu zamówienia możliwa jest edycja tematu i treści wiadomości. Dzięki edytorowi możesz między innymi:
    • pogrubić oraz wyrównać tekst
    • użyć wypunktowania
    • tworzyć aktywne odnośniki do wybranych adresów np. na swojej stronie.

    Dla zaawansowanych udostępniliśmy również opcję edycji kodu HTML treści wiadomości, co pozwala na praktycznie dowolne dostosowanie jej wyglądu do swoich potrzeb.

    Zmienne szablonów


    Szablony wiadomości mogą zawierać zmienne, które umożliwiają podstawianie wartości powiązanych z zamówieniem. Przykładem może być {order_number}, który zostanie zamieniony na numer zamówienia.

    Na każdym etapie dostępne są następujące zmienne:
    • {order_number} - numer zamówienia
    • {shop_name} - nazwa sklepu (podawana w zakładce "Ustawienia sklepu")

    Wiadomość o złożeniu nowego zamówienia zawierać może dodatkowo:
    • {order_products} - listę zamówionych produktów
    • {order_payment} - informację o sposobie płatności
    • {order_delivery} - informację o sposobie i adresie dostawy

    Wiadomość o wysłaniu zamówionych produktów zawierać może dodatkowo:
    • {tracking_url} - adres do śledzenia przesyłki

    BCC - kopia ukryta wiadomości


    Pole BCC umożliwia wpisanie opcjonalnego adresu e-mail, na który zostanie wysłana kopia ukryta (ang. BCC) danej wiadomości. Pozwala to np. przesyłać informacje o danym statusie zamówienia do wybranego działu (z dedykowanym adresem e-mail). Umożliwia to również integrację z zewnętrznymi systemami np. trustpilot, do którego przesyła się kopię BCC wiadomości wysłanej do klienta w celu wygenerowania zapytania o opinię.