Centrum pomocy
Jak włączyć Google Analytics i Search Console w WordPressie?
Google Analytics i Search Console to narzędzia przydatne gdy chcesz:
W przypadku WordPressa uruchomisz je w łatwy sposób za pomocą oficjalnej wtyczki przygotowanej przez Google.
Na początek zaloguj się do WordPressa i wybierz sekcję wtyczki a następnie "Dodaj nową".

Wyszukaj wtyczkę "Site Kit od Google", zainstaluj i aktywuj.

Gdy masz już aktywną wtyczkę konieczne jest powiązanie jest jej z Twoim kontem Google (jeżeli go nie masz konieczne będzie stworzenie). Kliknij "Start setup" i przejdź cały proces akceptacji - pokazany skrótowo na ekranach poniżej.




Analogicznie trzeba powiązać wtyczkę "Site Kit" z Google Analytics i nadać jej odpowiednie uprawnienia dostępu (aby mogła pobierać dane z Twojego konta Google). Możesz oczywiście ograniczyć ilość uprawnień.


Jeżeli masz już na koncie Google aktywną usługę Google Analytics to powinno już wystarczyć. W przeciwnym przypadku konieczna jest jeszcze rejestracja w Google Analytics.


Na tym etapie podaj adres swojej witryny, który jest już aktywny i skonfigurowany w WordPressie oraz ustaw odpowiednią strefę czasową dla statystyk.


Jeżeli wszystko przebiegło poprawnie to przy Search Console i Analytics powinieneś widzieć status "Connected".

Gratulacje! Masz teraz WordPressa zintegrowanego z Google Analytics i Search Console i dostęp do nich bezpośrednio przez panel administratora.
- wiedzieć więcej na temat odwiedzających Twoją stronę i ich zachowań (rozbudowane statystyki odwiedzin)
- obserwować jak Twoją stronę widzi wyszukiwarka Google oraz co można na niej poprawić w celu lepszych wyników
W przypadku WordPressa uruchomisz je w łatwy sposób za pomocą oficjalnej wtyczki przygotowanej przez Google.
Wymagania wstępne
- Zainstalowany WordPress na hostingu www np. poprzez automatycznego instalatora stron
- Podpięta domena pod stronę WordPressa
- Uaktualniony adres strony w ustawieniach WordPress na Twoją podpiętą domenę
- Stworzone konto w Google
W poradniku używamy przykładowego adresu strony przyklad.xaa.pl. Zamień go w swoim przypadku na adres własnej domeny np. mojastrona.pl lub hostingu *.xaa.pl (jeżeli ma on być głównym adresem strony).
Instalacja wtyczki Site Kit od Google
Na początek zaloguj się do WordPressa i wybierz sekcję wtyczki a następnie "Dodaj nową".

Wyszukaj wtyczkę "Site Kit od Google", zainstaluj i aktywuj.

Powiązanie wtyczki z kontem Google i Search Console
Gdy masz już aktywną wtyczkę konieczne jest powiązanie jest jej z Twoim kontem Google (jeżeli go nie masz konieczne będzie stworzenie). Kliknij "Start setup" i przejdź cały proces akceptacji - pokazany skrótowo na ekranach poniżej.




Powiązanie wtyczki z Google Analytics
Analogicznie trzeba powiązać wtyczkę "Site Kit" z Google Analytics i nadać jej odpowiednie uprawnienia dostępu (aby mogła pobierać dane z Twojego konta Google). Możesz oczywiście ograniczyć ilość uprawnień.


Rejestracja w Google Analytics
Jeżeli masz już na koncie Google aktywną usługę Google Analytics to powinno już wystarczyć. W przeciwnym przypadku konieczna jest jeszcze rejestracja w Google Analytics.


Na tym etapie podaj adres swojej witryny, który jest już aktywny i skonfigurowany w WordPressie oraz ustaw odpowiednią strefę czasową dla statystyk.


Jeżeli wszystko przebiegło poprawnie to przy Search Console i Analytics powinieneś widzieć status "Connected".

Gratulacje! Masz teraz WordPressa zintegrowanego z Google Analytics i Search Console i dostęp do nich bezpośrednio przez panel administratora.