Centrum pomocy

    Co zrobić gdy po wejściu w panel e-mail pojawia się błąd "Internal Server Error"?

    Czasem zdarza się tak, że podczas wejścia na pocztę na swoim hostingu www pojawia się następujący błąd:


    Co jest powodem takiego stanu?


    Istnieje główna przyczyna, przez którą nie możesz zalogować się na swoje konto pocztowe. Jest to zapełnienie dostępnej przestrzeni przydzielonej do Twojego pakietu hostingu. Możemy się upewnić, że tak jest sprawdzając ilość zapełnionego miejsca na serwerze w cPanelu. Na pierwszym ekranie zaraz po zalogowaniu wyświetla się wyżej wymieniona informacja.


    Przypadek ten wpływa również na Twoje konto pocztowe, ponieważ przestrzeń dla plików do wyświetlania strony www i przestrzeń dla poczty jest wspólna.

    Jak rozwiązać problem?


    Sposobów na zwolnienie przestrzeni mamy kilka.

    1. Zmiana pakietu

    Wybierz większy pakiet hostingowy, który będzie miał odpowiednio więcej miejsca na Twoje pliki i maile. Informacje jak zmienić pakiet znajdziesz w tym poradniku.

    2. Usunięcie niepotrzebnych plików

    Za pomocą narzędzia Wykorzystanie dysku w dziale Pliki w cPanelu możesz przeanalizować jaką przestrzeń na hostingu zajmuje każdy z katalogów, które się w nim zawierają.



    Dzięki temu można spokojnie ocenić jaki katalog powinniśmy przejrzeć w celu usunięcia niepotrzebnych plików. Często może się okazać, że na Twoim hostingu znajdują się paczki z plikami instalacyjnymi do strony internetowej, które w formacie *.zip nie są potrzebne, gdy już strona została zainstalowana.

    Usunąć niepotrzebne pliki z serwera możesz za pomocą Menedżera plików również w dziale Pliki, lub za pomocą klienta FTP.



    Uwaga

    Powinieneś rozważnie usuwać pliki na serwerze, ponieważ bardzo łatwo jest usunąć te, które są odpowiedzialne za poprawne wyświetlanie Twojej strony.

    Nie zalecamy usuwanie plików z katalogu mail, który odpowiada za skrzynkę mailową, ponieważ przez przypadek możesz usunąć pliki z ustawieniami, co może powodować w przyszłości problemy związane z korzystaniem z poczty.

    Jak zapobiec w przyszłości podobnym błędom?


    Jeżeli wykryłeś, że głównie zawiniła skrzynka mailowa, ponieważ odbierasz dużo wiadomości z załącznikami, jest rozwiązanie, dzięki któremu nie będziesz miał już problemów z zajętym hostingiem. Możesz skonfigurować swojego klienta pocztowego (tj. Mozilla Thunderbird, MS Office Outlook) ustawiając opcję usuwania wiadomości na hostingu po odebraniu jej w programie pocztowym.

    Jeżeli jednak nie chcesz korzystać z programu pocztowego, to możesz zwiększyć pojemność swojej skrzynki pocztowej klikając na Konta pocztowe w dziale Zarządzanie pocztą elektroniczną. Tam przy swoim adresie e-mail musisz kliknąć na Change Quota i ustawić maksymalną pojemność skrzynki pocztowej.

    Wadą tego jest to, że jedyna kopia Twoich wiadomości będzie się znajdowała tylko i wyłącznie na Twoim komputerze.