Centrum pomocy

    Migracja hostingu na nowy serwer - najczęstsze sytuacje i ich rozwiązania

    Na ogół przeniesienie hostingu jest niezauważalne (ew. możliwa krótka przerwa w nocy) i nie wymaga od klienta jakichkolwiek dodatkowych działań - wszystko (razem z IP) aktualizuje się automatycznie.

    Poniżej opisujemy najczęstsze przypadki, gdy jednak trzeba samemu dokonać zmian:

    Używasz na swojej stronie domeny, która nie ma ustawionych naszych serwerów DNS


    Przykładowo:
    • używasz rozwiązań typu Cloudflare (i masz ustawione ich serwery DNS na domenie)
    • przekierowujesz na adres IP swojego hostingu za pomocą panelu innego dostawcy

    W takim przypadku konieczna jest aktualizacja adresu IP ustawionego u takiego dostawcy na nowy (po migracji zmieniły się adresy IP naszych hostingów). Nowy adres IP podany jest w Panel Klienta -> Usługi -> Lista usług -> Zarządzaj (wybierz w menu akcji usługi) -> Dane do hostingu (Adres IP).

    Jeżeli masz wykupiony dedykowany adres IP nie musisz nic w tym zakresie robić gdyż się ono nie zmienia.

    Docelowo polecamy skonfigurować na domenie nasze serwery DNS (ns1.proserwer.pl i ns2.proserwer.pl) lub jeżeli to niemożliwe sprawdzić czy nie ma możliwości synchronizacji ustawień domeny z naszymi serwerami DNS. Dzięki temu wszelkie wprowadzane zmiany np. po stronie Cpanel czy hostingu nie będą wymagać od Ciebie dodatkowej interwencji.

    Na stronie nagle zaczął pojawiać się błąd 500


    W pierwszej kolejności sprawdź zawartość "cPanel -> Metryki -> Błędy", w której zwykle pojawiać się będzie opis i powód błędu. Należy wtedy (zwykle) dokonać edycji pliku .htaccess tak aby poprawić istniejący tam błąd lub zakomentować poprzez znak # problematyczną linijkę kodu. Zmianie uległa wersja Apache z 2.2 na 2.4 więc niektóre komendy w .htaccess mogą wymagać aktualizacji.

    Zamiast strony pojawia się błąd z połączeniem do bazy MySQL


    Upewnij się, że w pliku konfiguracyjnym (configuration.php, settings.php, config.php itp.) Twojej strony nie jest wpisany adres IP (lub adres strony) jako host do bazy danych. Zamiast tego powinieneś wpisać:

    localhost

    Jest to ustawienie, które zalecamy zawsze ustawiać w ten sposób przy konfiguracji połączenia do bazy MySQL a przy migracji jest tym bardziej ważne bo taki adres IP się może zmienić (tak jak w tym przypadku).

    Używasz starej wersji PHP 5.2 z włączonym register_globals i pojawiają się błędy PHP


    Obecnie wersja 5.2 ma register_globals wyłączone. Można to ustawienie ręcznie włączyć edytując plik .htaccess na swoim hostingu w katalogu public_html lub podkatalogu gdzie znajduje się strona www. Należy dodać linijkę:

    php_flag register_globals on

    Docelowo zalecamy w miarę możliwości aktualizację strony / kodu do nowszej wersji. Obecnie warto mieć kompatybilność przynajmniej z PHP 5.6 a najlepiej 7+. Im wyższa wersja tym również szybsze działanie strony.