Centrum pomocy

    Dlaczego strona wolno działa lub pojawia się błąd "508 Resource Limit Is Reached"?

    Jeżeli Twoja strona działa wolno lub czasami pojawia się komunikat "508 Resource Limit Is Reached" / "508 Limit zasobów został osiągnięty" to poniżej opisujemy najczęstsze przyczyny i rozwiązania tych problemów. Może to wymagać poprawek na Twojej stronie lub też lepszego dopasowania pakietu hostingowego do Twojej witryny.

    Potrzebujesz porady naszych specjalistów?

    Skontaktuj się z nami a dokonamy bezpłatnej analizy Twojego hostingu i doradzimy odpowiednie rozwiązanie. Najlepiej prześlij nam zgłoszenie w panelu klienta opisując krótko problem i wpisując w tytule "Prośba o analizę zużycia zasobów".

    Powód #1 - Brak optymalizacji strony oraz błędy w kodzie


    Do najczęstszych błędów w tym zakresie należą:
    • brak odpowiedniej optymalizacji strony
    • brak optymalizacji zapytań do baz danych
    • problemy z wybranym szablonem strony lub konkretną wtyczką

    Rozwiązania

    • jeżeli strona została przygotowana przez programistę / webmastera należy skontaktować się z nim w celu optymalizacji kodu i zapytań do bazy danych
    • w przypadku gotowych rozwiązań jak np. WordPress czy PrestaShop należy sprawdzić ilość używanych wtyczek i spróbować powyłączać niepotrzebne, dodatkowo zaktualizować wersję (zarówno wtyczek jak i strony) do najnowszej
    • zwrócić uwagę na wielkość zdjęć umieszczanych na stronie (dokonywać ich kompresji w celu zmnieszenia rozmiaru)
    • upewnić się, że wszystkie pliki .js i .css są umieszczone lokalnie na hostingu (dotyczy np. jQuery czy fontów Google)
    • spróbować zmienić wersję PHP na nowszą (szczególnie w przypadku używania do tej pory wersji od 5.2 do 5.6 przejście na wersję 7+ może dać zdecydowane rezultaty)

    Powód #2 - Źle dopasowany pakiet hostingu do wielkości ruchu na stronie


    Najczęstsze przypadki:
    • nagły wzrost ilości odwiedzin na stronie np. w wyniku publikacji popularnego artykułu, promocji lub uruchomienia reklamy
    • stopniowy wzrost ruchu i generowanego obciążenia w związku z rozwojem Twojej strony lub aplikacji
    • zbyt wiele stron utrzymywanych w ramach jednego konta hostingowego

    Rozwiązania

    • zmiana pakietu na wyższy z uwzględnieniem obecnego ruchu na stronie i zużycia zasobów
    • w przypadku posiadania kilku stron można rozważyć rozdzielenie ich na kilka oddzielnych kont hostingowych
    • kontakt z nami w celu dokonania bezpłatnej analizy i zaproponowania rozwiązania

    Powód #3 - Celowy atak DDoS na stronę


    Czasami zdarza się, że ktoś wykonuje atak DDoS na wybraną stronę poprzez symulowanie wejść z tysięcy komputerów na raz. W większości przypadki nasza ochrona Anty DDoS filtruje takich ruch i nie ma potrzeby wykonywania dodatkowych działań. Jeżeli to nie wystarcza - polecamy dodatkowo zastosować na swoim hostingu Cloudflare.

    Jak sprawdzić historię zużycia zasobów?


    W cPanelu udostępniliśmy w sekcji "Metryki" podstronę "Zużycie zasobów", w której możesz sprawdzić na wykresach jak wyglądało zużycie procesora, pamięci RAM czy też ilość jednocześnie działających procesów PHP na przestrzenie ostatnich godzin czy też dni. Na tej podstawie można podjąć dalsze kroki. W razie potrzeby możesz skontaktować się z nami a doradzimy odpowiednie rozwiązanie.